Pielāgojiet sīkdatnes

Mēs izmantojam sīkdatnes, lai palīdzētu jums efektīvi orientēties un veikt noteiktas funkcijas. Tālāk ir sniegta detalizēta informācija par visām sīkdatnēm katrā piekrišanas kategorijā.

Sīkdatnes, kas ir klasificētas kā “Nepieciešamas”, tiek saglabātas jūsu pārlūkprogrammā, jo tās ir būtiskas, lai nodrošinātu vietnes pamata funkcijas.... 

Vienmēr aktīvs

Obligātās sīkdatnes ir nepieciešamas, lai iespējotu šīs vietnes pamatfunkcijas, piemēram, nodrošinātu drošu pieteikšanos vai pielāgotu jūsu piekrišanas preferences. Šīs sīkdatnes neuzglabā nekādus personu identificējošus datus.

Nav sīkdatnes, ko attēlot

Funkcionālās sīkdatnes palīdz veikt noteiktas funkcijas, piemēram, vietnes satura kopīgošanu sociālo mediju platformās, atsauksmju vākšanu un citas trešo pušu funkcijas.

Nav sīkdatnes, ko attēlot

Analītiskās sīkdatnes tiek izmantotas, lai saprastu, kā apmeklētāji mijiedarbojas ar vietni. Šīs sīkdatnes palīdz sniegt informāciju par tādiem rādītājiem kā apmeklētāju skaits, atlēcienu līmenis, datplūsmas avots utt.

Nav sīkdatnes, ko attēlot

Veiktspējas sīkdatnes tiek izmantotas, lai izprastu un analizētu tīmekļa vietnes galvenos veiktspējas rādītājus, kas palīdz nodrošināt apmeklētājiem labāku lietošanas pieredzi.

Nav sīkdatnes, ko attēlot

Reklāmas sīkfaili tiek izmantoti, lai nodrošinātu apmeklētājiem pielāgotas reklāmas, pamatojoties uz jūsu iepriekš apmeklētajām lapām, un analizētu reklāmas kampaņu efektivitāti.

Nav sīkdatnes, ko attēlot

VPR aktualizē inteliģento transporta sistēmu izmantojumu satiksmes pārvaldībā

vpr aktualize inteligento transporta sistemu izmantojumu satiksmes parvaldiba

Š.g. 27. un 28. februārī Valmierā pulcējās deviņu Eiropas valstu pārstāvji, lai tematiskajā seminārā „Inteliģentās transporta sistēmas satiksmes pārvaldībai un mobilitātei” iepazītos ar reģionu pieredzi un pārrunātu iespējas izmantot inteliģento transporta sistēmu risinājumus optimālai transporta sistēmas nodrošināšanai Vidzemē.

„Inteliģentās transporta sistēmas” (ITS) ir inovatīvi informācijas un sakaru tehnoloģiju risinājumi, kurus izmanto, lai ieviestu jaunus pakalpojumus attiecībā uz transporta veidiem un satiksmes vadību. Sistēmas nodrošina labāku piekļuvi informācijai un ļauj drošāk un gudrāk izmantot transporta tīklus.

Galvenie semināra temati attiecās uz iegūto datu izmantošanu, lai radītu dažādus pakalpojumus satiksmes drošībai un kontrolei, iedzīvotāju pārvietošanās atvieglošanai un satiksmes negadījumu novēršanai. Sistēmu mērķis ir sniegt aktuālu informāciju par satiksmi un infrastruktūru, kā arī nodrošināt satiksmes ilgtspēju – rūpēties par dabas aizsardzību un resursu taupīšanu, kā arī finanšu līdzekļu optimizāciju.

Semināra dalībnieki no citām Eiropas valstīm iepazīstināja ar savu pieredzi ITS instrumentu izmantošanā, koncentrējoties uz satiksmes plānošanu lielās pilsētās un automaģistrāļu pārvaldi. Īpaša uzmanība seminārā tika veltīta satiksmes vadības un satiksmes kontroles centru darbībai, kā arī sabiedriskā transporta pēc pieprasījuma organizēšanai mazāk apdzīvotās teritorijās.

Semināra pievienotā vērtība bija pasākuma moderatora Anša Bogustova vadītā satiksmes pārvaldības jomas profesionāļu diskusija par sabiedrisko transportu un ITS risinājumiem Vidzemē un Latvijā, kurā piedalījās pārstāvji no VAS „Latvijas Valsts ceļi”, VSIA „Autotransporta direkcija” un Vidzemes plānošanas reģiona Sabiedriskā transporta pakalpojumu un plānošanas nodaļas, kā arī eksperti no Slovēnijas un Grieķijas.

VSIA „Autotransporta direkcija” valdes priekšsēdētājs Normunds Narvaišs izteica domu, ka sabiedriskā transporta izmantošanas paradumiem Latvijā ir īpatnība – cilvēki vēlas ar auto pārvietoties vienatnē. Lai uzlabotu iedzīvotāju mobilitāti, nepieciešams mainīt iedzīvotāju domāšanas veidu un attieksmi. Būtu jāpanāk domāšana, ka ar sabiedrisko transportu braukt ir izdevīgāk. Latvijas ceļu tīkls ir pietiekams, cits jautājums ir par sabiedriskā transporta intensitāti. Latvijā sabiedriskā transporta pieturu pieejamība lauku reģionos ir divu kilometru rādiusā, bet pilsētās 300 metru attālumā. Ņemot vērā vēsturisko pieredzi, attālumi ir adekvāti.

Savukārt VAS „Latvijas Valsts ceļi” Satiksmes organizācijas pārvaldes direktors Māris Zaļaiskalns uzsvēra, ka ITS var atvieglot iedzīvotāju pārvietošanos un tiešā veidā veicina iedzīvotāju mobilitāti, uzlabo transporta sistēmas efektivitāti un satiksmes drošību. Sabiedrībai ir nepieciešama laba infrastruktūra un informatīvie rīki. Latvijā jau darbojas atsevišķas ITS sistēmas, bet tām nav kopsaucēja, un tās nevar darboties kopā. Ir nepieciešams veidot vienotu pieeju, kas ļautu nodrošināt publisko datu pieejamību un tehnisko saderību, lai tālāk tos varētu integrēt gala pakalpojumos. Galvenais ir nodrošināt datu saderību, tad var rasties iespējas plašam ITS pakalpojumu piedāvājumam.

Kā norādīja diskusijas dalībnieki, ieviešot ITS risinājumus, ir jāpadomā arī par privātā un publiskā sektora saderību un datu plūsmu. Latvijā darbojas daudz privātu uzņēmumu, kuri izstrādā dažādas aplikācijas. Speciālistiem būtu jānodrošina likumdošanas bāze, kas ļautu ideju realizēt. ITS ieviešana nav tikai tehnisks jautājums, bet arī institucionāls, tādēļ projekta „RITS-Net” viens no uzdevumiem ir iesaistīt pēc iespējas vairāk speciālistu un interesentu, lai nodrošinātu dažādu līmeņu organizāciju līdzdalību.

Projektu „Inteliģento transporta sistēmu risinājumu tīkls reģionos” (RITS-Net) līdzfinansē Eiropas Reģionālās attīstības fonds, un tas tiek realizēts Starpreģionu sadarbības programmas „INTERREG IVC” ietvaros.  RITS-Net apvieno deviņus partneru reģionus no Īrijas, Spānijas, Grieķijas, Slovēnijas, Bulgārijas, Ungārijas, Itālijas, Austrijas un Latvijas, un projekta mērķis ir palīdzēt reģioniem attīstīt individuālus inteliģento transporta sistēmu plānus, lai veidotu ilgtspējīgu transporta sistēmu reģionos.

vpr aktualize inteligento transporta sistemu izmantojumu satiksmes parvaldiba

Jautājumiem:
Dagnija Ūdre, projektu vadītāja
dagnija.udre@vidzeme.lv
+371 29219477