Vidzemes uzņēmēji simulācijas ietvaros analizē sava biznesa ražošanas procesa “šaurās vietas”

Jūnijā projekta “Koksne un mēbeles” ietvaros Vidzemes un Veru (Igaunija) uzņēmēji viesojās Igaunijas koka māju ražošanas uzņēmumos un piedalījās simulācijā, lai uzzinātu, kā atpazīt un vadīt “šaurās vietas” ražošanas procesā. Secināts, ka pārsvarā  ražojošos uzņēmumus skar problēmas saistītas ar konkurētspējas aspektiem – cenas noteikšanu pakalpojumiem un izgatavošanas termiņiem.

Simulācijas mērķis bija iepazīstināt uzņēmējus ar metodoloģiju, kā atpazīt un vadīt “šaurās vietas” (bottleneck) ražošanas procesā. Kā norādīja Kokapstrādes un mēbeļu ražošanas centra Igaunijā (Tsenter)  vadītājs un arī semināra vadītājs Kalev Kaarna, izprast “šaurās vietas” ražošanā ir būtiski, jo to kapacitāte ražošanas ķēdē ir tā, kas būtībā nosaka kopējo ražošanas kapacitāti. “Ar sistemātisku pieeju ražošanas vadībai ir iespējams padarīt ražošanu efektīvāku bez papildu cilvēku algošanas vai aprīkojuma iegādes,” norādīja Kaarna.

Simulācijas ietvaros uzņēmēji secināja, ka galvenais problēmjautājums, ar ko viņi biznesā saskaras, ir saistīts ar cenu un ražošanas termiņiem. Proti, lai spētu piedāvāt konkurētspējīgas cenas saviem klientiem, uzņēmējiem nepieciešams minimizēt arī ražošanas izmaksas. Savukārt, lai spētu īsākos termiņos ražot preces, nepieciešams efektivizēt ražošanas procesus.

Kā norādīja Kalev Kaarna, abas no šīm problēmām var produktīvi risināt caur efektīvāku ražošanas vadīšanu, pielietojot konkrētas metodes, ar kā palīdzību iespējams ievērojami mazināt izmaksas. Tika ilustrēts piemērs – nodrošinot darbnīcas nepārtrauktu darbību pusdienu pārtraukuma laikā, organizējot darbinieku pusdienas vienam pēc otra nevis vienā pauzē visiem, ir iespējams palielināt produktivitāti par aptuveni 10%.

Pieredzes apmaiņas ietvaros citu uzņēmēju delegāciju no divām valstīm uzņēma mucu māju un citu mucu produktu ražotājs Stylewood OÜ, rokām darinātu guļbūvju ražotājs Vipson Projekt OÜ un šobrīd pieprasīto viesnīcu tipa ēku ražotājs ar mūsdienīgu un neordināru dizainu – ÖÖD House. Uzņēmumu darbības forma un mērogs atšķiras, un dalībnieki interesējās par katra uzņēmuma darbības filozofiju kopumā, kā arī pārdošanu, mārketingu un ražošanu.

Uzņēmumā Stylewood OÜ pastāstīja, ka viņu darbības filozofija paredz izmantot pēc iespējas kvalitatīvāko materiālu, kā arī centienus ražot savus produktus, pievēršot uzmanību katrai to detaļai. Uzņēmuma pārstāvji pauda, ka laba reputācija un klientu apmierinātība – tā ir bāze uz kā būvēt biznesu.

Uzņēmējs Taavi Tuvike, iepazīstinot ar kompānijas Vipson Projekt OÜ darbību, dalījās secinājumos, ka, kamēr automatizācija koka māju ražošanas jomā kļūs arvien izplatītāka, šobrīd arī arvien vairāk klientu interesējas tieši par rokām darinātām guļbūvēm. “Tāpēc uzņēmums praktiski visas daļas guļbūvēm darina, izmantojot tikai elektriskās ierīces un cirvjus,” stāsta uzņēmējs.

Nedaudz atšķirīgu pieeju saistībā ar ražošanas un mārketinga procesiem pauda kompānijā ÖÖD House. Viņu pieeja biznesa plānošanā atšķiras ar to, ka primāri fokuss ir uz mārketingu un pārdošanu, tad uz ražošanu, kamēr lielākā daļa māju ražotāju primāri fokusējas uz to spēju ražot.

Kā veicās pieredzes apmaiņas vizītē mēbeļu ražošanas uzņēmumos Latvijā, lasiet ŠEIT.

Pieredzes apmaiņas braucienus organizēja Vidzemes plānošanas reģions un Kokapstrādes un mēbeļu ražošanas centrs Igaunijā (Tsenter – Puidutöötlemise ja mööblitootmise kompetentsikeskus) projektā “Kokapstrādes un mēbeļu industrijas produktu inovācijas un eksports Veru apgabalā un Vidzemes plānošanas reģionā”, Latvijas-Igaunijas pārrobežu sadarbības programmas ietvaros.

Informāciju sagatavoja: Ieva Bīviņa, Vidzemes plānošanas reģiona sabiedrisko attiecību speciāliste, +371 28674617, ieva.bivina@vidzeme.lv.

Augstākminētā informācija šajā publikācijā atspoguļo autora viedokli un Igaunijas-Latvijas programmas vadošā iestāde neatbild par tajā ietvertās informācijas iespējamo izmantošanu.

Par projektu
This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.