Valmierā gaidāms seminārs par audiovizuālā sektora attīstību

audiovizualas jomas attistiba vidzeme ka veiksmigs piemers arvalstis

Vidzemes plānošanas reģions (VPR) 5. martā, Valmieras biznesa un inovāciju inkubatorā, organzē semināru „Sadarbība konkurences apstākļos: IKT* un audiovizuālās* nozares attīstība”. Seminārs tiek rīkots projekta „Informācijas sabiedrības un IKT attīstība audiovizuālajā uzņēmējdarbībā” (Medi@TIC) ietvaros, kura galvenais uzdevums ir veicināt starptautiskas nozīmes sadarbību un pieredzes apmaiņu starp projekta partneru reģionu uzņēmējiem un augstskolām, meklējot risinājumus audiovizuālās jomas straujākai attīstībai Eiropā.

Seminārā aicināti piedalīties uzņēmēji, pašvaldību, nevalstiskā sektora, izglītības iestāžu pārstāvji un citas ieinteresētās puses. Tā laikā interesentiem būs iespēja vairāk uzzināt par projektu Medi@TIC, tā mērķiem un rezultātiem, pastiprināta uzmanība tiks veltīta jautājumam par sadarbību kopīgu interešu veiksmīgākai sasniegšanai, kā arī būs iespēja iepazīties ar vairākiem pašmāju labās prakses piemēriem IKT un audiovizuālajā jomā. Ar savu prezentāciju par uzņēmējdarbības iespējām šajā jomā dalīsies SIA „Valmieras Kinostudija” pārstāvis Imants Strads, par pasaules atzinību ieguvušās mobilās aplikācijas izstrādi un panākumiem pastāstīt SIA „Fun Generation Lab” valdes loceklis Artūrs Matisons. Būs iespēja uzzināt par kino blogeru kustību Latvijā un audiovizuālo iespēju izmantošanu Rīgas kā Eiropas kultūras galvaspilsētas pasākumu programmā, kā arī citi saistoši temati.

Līdz šim projektā ir veikts detalizēts audiovizuālā sektora izvērtējums Vidzemē, kas parādījis, ka Vidzemē ir liels potenciāls un vajadzīgie priekšnosacījumi jomas attīstībai. Dokumentā skatīti gan audiovizuālās jomas attīstības priekšnosacījumi, gan vērtēts arī institucionālais atbalsts un finansējums sektora attīstībai. Tāpat pētīta likumdošana un izglītības iespējas, arī galvenie audiovizuālā satura izplatīšanas kanāli. Ar detalizētu sektora izvērtējumu varat iepazīties šeit.

*IKT – informācijas un komunikācijas tehnoloģijas

*Projekta kontekstā par audiovizuālu saturu tiek uzskatīti gan kinematogrāfiski darbi, gan tradicionālo un tiešsaistes mediju radītais saturs, gan arī izklaides saturs, piemēram, video spēles, gan dažādi funkcionālie risinājumi, kuru pamatā ir tehnoloģijas, praktiskais dizains un lietojamība, piemēram, mobilo tālruņu lietotnes/aplikācijas. Projektā īpaša uzmanība pievērsta audiovizuālā satura veidošanai jaunām izplatīšanas platformām (mobilas tehnoloģijas, digitālā TV, 3D formāts u. c.).