Pielāgojiet sīkdatnes

Mēs izmantojam sīkdatnes, lai palīdzētu jums efektīvi orientēties un veikt noteiktas funkcijas. Tālāk ir sniegta detalizēta informācija par visām sīkdatnēm katrā piekrišanas kategorijā.

Sīkdatnes, kas ir klasificētas kā “Nepieciešamas”, tiek saglabātas jūsu pārlūkprogrammā, jo tās ir būtiskas, lai nodrošinātu vietnes pamata funkcijas.... 

Vienmēr aktīvs

Obligātās sīkdatnes ir nepieciešamas, lai iespējotu šīs vietnes pamatfunkcijas, piemēram, nodrošinātu drošu pieteikšanos vai pielāgotu jūsu piekrišanas preferences. Šīs sīkdatnes neuzglabā nekādus personu identificējošus datus.

Nav sīkdatnes, ko attēlot

Funkcionālās sīkdatnes palīdz veikt noteiktas funkcijas, piemēram, vietnes satura kopīgošanu sociālo mediju platformās, atsauksmju vākšanu un citas trešo pušu funkcijas.

Nav sīkdatnes, ko attēlot

Analītiskās sīkdatnes tiek izmantotas, lai saprastu, kā apmeklētāji mijiedarbojas ar vietni. Šīs sīkdatnes palīdz sniegt informāciju par tādiem rādītājiem kā apmeklētāju skaits, atlēcienu līmenis, datplūsmas avots utt.

Nav sīkdatnes, ko attēlot

Veiktspējas sīkdatnes tiek izmantotas, lai izprastu un analizētu tīmekļa vietnes galvenos veiktspējas rādītājus, kas palīdz nodrošināt apmeklētājiem labāku lietošanas pieredzi.

Nav sīkdatnes, ko attēlot

Reklāmas sīkfaili tiek izmantoti, lai nodrošinātu apmeklētājiem pielāgotas reklāmas, pamatojoties uz jūsu iepriekš apmeklētajām lapām, un analizētu reklāmas kampaņu efektivitāti.

Nav sīkdatnes, ko attēlot

Uzsākts darbs pie ūdeņraža uzpildes staciju telpiskās attīstības koncepcijas izstrādes Vidzemes reģionā un tā blakus teritorijās Latvijā un Igaunijā

uzsakts darbs pie udenraza uzpildes staciju telpiskas attistibas koncepcijas izstrades vidzemes regiona un ta blakus teritorijas latvija un igaunija

Š.g. 8. aprīlī Vidzemes plānošanas reģions noslēdza līgumu ar SIA “Ernst & Young Baltic” par ūdeņraža uzpildes staciju telpiskās attīstības koncepcijas izstrādi Vidzemes plānošanas reģiona teritorijai un reģiona kaimiņteritorijām Latvijā un Igaunijā. Stratēģiskā dokumenta galvenais mērķis ir identificēt optimālākās ūdeņraža uzpildes staciju atrašanās vietas un potenciālos klientus Vidzemes reģionā un Igaunijā starptautiskajā maršrutā E67 (Via Baltica) un valsts galveno autoceļu A2 un A3 maršrutos. Koncepcijas izstrādē tiks ņemta vērā ūdeņraža degvielas potenciālais pieprasījums un piedāvājums Rīgas aglomerācijā, kā arī uz galvenā autoceļa A7 Rīga-Bauska līdz Lietuvas robežai.

Koncepcija sniegs visaptverošu informāciju par telpiskajiem, vides un ekonomiskajiem aspektiem, kas ir būtiski plānojot un attīstot ūdeņraža uzpildes infrastruktūru. Plānots apzināt priekšnosacījumi un vērtēt regulējošos, telpiskos, tehniskos,  vides un ekonomiskos aspektus, kas ietekmē ūdeņraža uzpildes staciju attīstību.

Dokuments būs noderīgs valsts un pašvaldību institūcijām, kuras vēlas veicināt alternatīvu enerģijas avotu izmantošanu kravu pārvadājumiem ar autotransportu un sekmēt ūdeņraža uzpildes infrastruktūras attīstību. Dokuments būs pieejams arī kravu pārvadātājiem un loģistikas uzņēmumiem, lai pieņemtu izsvērtus un datos balstītus lēmumus uzņēmējdarbības attīstībai.

Koncepcijas dokumentu plānots pabeigt līdz š.g. novembrim.

Līdzīgas telpiskās attīstības koncepcijas tiek izstrādātas ne tikai Latvijā, bet arī Lietuvā, Polijā, Somijā un Vācijā. Visās piecu valstu koncepcijās būs identificētas vietas, kur izvietojamas ūdeņraža uzpildes stacijas, kas kalpos par pamatu visaptverošai ūdeņraža uzpildes staciju infrastruktūras izveidei Ziemeļjūras – Baltijas jūras TEN-T koridora austrumu daļā.

Telpiskās attīstības koncepcija tiks izstrādāta Vidzemes plānošanas reģiona projekta “Starptautiska ūdeņraža uzpildes staciju tīkla izveide kravas automobiļiem (HyTruck)” ietvaros.  Projekta mērķis ir ambiciozs visām tā īstenošanā iesaistītajām dalībvalstīm – atbalstīt valsts institūcijas starptautiska ūdeņraža uzpildes staciju tīkla izveidē kravas automobiļiem Ziemeļjūras-Baltijas jūras TEN-T koridora austrumu daļā ar saskaņotiem starptautiskiem tehnoloģiskiem standartiem.  Projekta konsorcijā pārstāvēts gan biznesa sektors (ūdeņraža degvielas ražotāji, pārvadātāji, lietotāji), kā arī nacionālā un reģionālā līmeņa publiskās pārvaldes institūcijas un pētniecības sektors Latvijā, Vācijā, Somijā, Lietuvā, Polijā, Zviedrijā un Igaunijā.

Kravu pārvadājumu un loģistikas uzņēmumi, kuriem ir liels kravas transportlīdzekļu parks, ir gatavi investēt videi draudzīgākos un vienlaikus efektīvi izmantojamos transportlīdzekļos, tai skaitā ar ūdeņradi darbināmos transportlīdzekļos, taču svarīgs priekšnoteikums ir uzlādes infrastruktūras pieejamība. Lai veicinātu ūdeņraža degvielas šūnu elektrisko transportlīdzekļu izmantošanu, tai skaitā kravu pārvadājumos, Eiropas Padome un Parlaments mudina dalībvalstis rīkoties un sākt veidot ūdeņraža uzpildes stacijas.

Saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes regulu par alternatīvo degvielu infrastruktūras ieviešanu dalībvalstīm jānodrošina līdz 2030. gada 31. decembrim publiski pieejamas ūdeņraža uzpildes stacijas, kuru minimālā kumulatīvā jauda ir 1 tonna dienā un kuras ir aprīkotas ar vismaz 700 bāru uzpildes iekārtu, un kuras TEN-T pamattīklā ir izvietotas ne vairāk kā 200 km attālumā viena no otras. Tāpat regula nosaka, ka līdz 2030. gada 31. decembrim katrā pilsētas mezglā tiek izvietota vismaz viena publiski pieejama ūdeņraža uzpildes stacija.

Plašāka informācija par “HyTruck” projektu: https://interreg-baltic.eu/project/hytruck/.

Jautājumiem:
Rita Merca, projektu vadītāja
rita.merca@vidzeme.lv
+371 29476373

Informāciju sagatavoja:
Anita Āboliņa, galvenā komunikācijas speciāliste
anita.abolina@vidzeme.lv
+371 29454752