Rekomendācijas būvniecības procesu uzlabošanai

nosledzies projekts latvijas energoefektivas buvniecibas attistibas strategija

Projektā “Latvijas energoefektīvas būvniecības attīstības stratēģija” izstrādāta pašreizējās situācijas analīze, kas raksturo prasmju un zināšanu trūkumus būvniecībā strādājošajiem un ar to saistītās barjeras.  Tā arī analizē nodarbināto personu zināšanu un prasmju pieprasījumu nākotnē. Par veikto analīzi jau diskutēts starp dažādām interešu grupām – būvniecības, izglītības, nodarbinātības un valsts pārvaldes jomu pārstāvjiem.

 

Pēc individuālām tikšanās reizēm ar būvniecības jomas, Vidzemes mūžizglītības centra, mācību centra “BUTS”, Nodarbinātības valsts aģentūras, Valmieras pilsētas pašvaldības pārstāvjiem saņemti vairāki ieteikumi, kā veiksmīgāk uzlabot situāciju kvalitatīvākam būvniecības procesam – sākot ar sagatavošanās darbiem un turpinot ar būvniecības nozares darbinieka prasmēs, zināšanām un iemaņām.

Septembra sākumā Vidzemes Augstskolā norisinājās Zinātniski praktiskā konference „Sadarbība reģiona attīstībai”, kā ietvaros projekta pārstāvji no Vidzemes plānošanas reģiona organizēja paralēlo sesiju “Sadarbība. Profesionālā izglītība. Būvniecība.” Sesija tika veidota diskusijas formā, lai noskaidrotu konkrētus priekšlikumus jomas problēmjautājumu risināšanai.

Diskusijas dalībnieki izteica vairākus ieteikumus, kas Latvijā varētu nodrošināt aizvien kvalitatīvāku būvniecības procesu:

  • mācībiestāžu modernizēšana;
  • grozījumi iepirkuma likumā;
  • Eiropas Savienības struktūrfondu projekta pieteikumu dokumentācijas vienkāršošana;
  • izmaiņas būvniecības likumā;
  • pašvaldībās esošo būvvalžu speciālistu regulāra informēšana un izglītošana;
  • jaunu energoefektivitātes apmācības programmu veidošana.

Šie ir tika neliela daļa no ieteikumiem, kas izvirzīti būvniecības jomas attīstībai. Projekta noslēgumā tiks izveidots rīcības plāns, kur izvirzīti būtiskākie priekšlikumi kvalitatīva būvniecības procesa nodrošināšanai. Rīcības plānu prezentēs visām būvniecības nozarē iesaistītajām valsts pārvaldes institūcijām, lai paskaidrotu, kas nepieciešams situācijas uzlabošanai – no sagatavošanās darbiem līdz strādnieku iemaņām.