Starptautiska ūdeņraža uzpildes staciju tīkla izveide kravas automobiļiem (HyTruck)
Starptautiskie pārvadājumi veido aptuveni ceturtdaļu (24,8 %) no kopējā kravu autopārvadājumu apjoma ES un 6 % no kopējām ES CO2 emisijām.
Starptautiskajos pārvadājumos pārsvarā izmanto lielās kravas automašīnas, kurām jāpārvar lieli attālumi. Daudzi pārvadātāji un kravas automobiļu ražotāji uzskata, ka ar akumulatoriem darbināmi elektrotransportlīdzekļi nav piemēroti šīm prasībām (liels akumulatoru svars un ilgs uzlādes laiks vai īss nobraukums). Viņi uzskata, ka degvielas elementiem šajā jomā ir priekšrocības. Degvielas elementu kravas automobiļiem ir vajadzīga ūdeņraža (H2) degviela un visaptverošs uzpildes staciju tīkls.
Pašreizējais ES regulas priekšlikums (regula par alternatīvo degvielu infrastruktūras ieviešanu) paredz, ka ES dalībvalstīm līdz 2030. gada beigām jānodrošina, lai gar galvenajiem TEN-T tīkla transporta maršrutiem, kas atrodas ne tālāk kā 150 km attālumā viens no otra, tiktu izveidotas ūdeņraža uzpildes staciju tīkls.
Lai izveidotu šādu uzpildes tīklu, ir vajadzīga saskaņota sistēma (tehnoloģijas, maksājumu sistēma, drošība u. c.), ko var saprātīgi izveidot tikai starptautiskas sadarbības ceļā. Standartizācija jau no paša sākuma var novērst nesaderības problēmas, ar kurām sākumā saskārās e-uzlādes stacijas.
Jaunākais
- 1
- 2