Livonijas kulinārajā mantojumā balstīta tūrisma produkta izveide un popularizēšana (LIVONIJAS KULINĀRAIS CEĻŠ)

  • auto draft

Ēdienam vienmēr bijusi nozīmīga loma, veidojot tūrisma produktus un plānojot tūrisma maršrutus. Tomēr līdz šim tas galvenokārt saistījies ar nepieciešamību nodrošināt tūristus ar maltīti, neizceļot gastronomiju, kā īpašu vietējās kultūras sastāvdaļu.

Pēdējos gados gastronomijas tūrismam pievērsta īpaša uzmanība, atzīstot tā nozīmīgo pievilcības spēku tūristu galamērķu izvēlēs.  Ēdiens tiek uztverts, kā viens no galvenajiem  vietējās kultūras veidojošiem elementiem, kas padara galamērķi unikālu un izceļ tā identitāti.

Balstoties uz vēsturisko mantojumu un tradīcijām Livonijas teritorijā, projekta “Livonijas kulinārais ceļš” ietvaros tiks stiprināta  vienota kulinārā mantojuma identitāte un attīstīts gastronomiskā tūrisma piedāvājums  Latvijas un Igaunija teritorijā, radot priekšnosacījumus teritorijai kļūt par pievilcīgu gastronomiskā tūrisma galamērķi ārvalstu un vietējiem apmeklētājiem.  Tiks veidots jauns kulinārais maršruts, kas balstīts uz Livonijas ceļu – iekļaujot reģionālo Via Hanseatica kulināro maršrutu „TasteHanseatica” un zīmolu „Latviešu virtuve”, kas apvieno vietas, kur ēdienkartē nobaudāmi vismaz trīs latviešu ēdieni.

Maršrutu popularizēsim pašmāju un ārvalstu viesiem kā interesantu tūrisma galamērķi, izceļot gan vienojošās un kopīgās iezīmes, gan unikalitāti un atšķirīgo. Uzlabojot sadarbību starp mazajiem pārtikas ražotājiem un ēdinātājiem Latvijas un Igaunijas laukos, tiks veicināta vietēji audzēto pārtikas izejvielu izmantošana. Projekts izveidos reģionālos sadarbības tīklus starp tūrisma/ēdināšanas uzņēmumiem un vietējiem pārtikas ražotājiem/zemniekiem.

Livonijas kulinārajā ceļā tiks iesaistīti tikai tie pārtikas ražotāji un ēdinātāji, kuri seko vietējām pārtikas audzēšanas un ēdiena gatavošanas tradīcijām, jo projektā vēlamies izcelt reģionu vietējo virtuvi, kuras īpašās iezīmes radušās Livonijas laikos.

Jaunākais