Industriālā mantojuma atdzīvināšana tūrisma attīstībai (Industriālais mantojums)

  • automatisks melnraksts
Projekta nosaukums Industriālā mantojuma atdzīvināšana tūrisma attīstībai
Abreviatūra Industrial Heritage (Industriālais mantojums)
Programma Interreg Igaunijas - Latvijas pārrobežu sadarbības programma 2014. - 2020. gadam

  1. Kurzemes plānošanas reģions (Latvija) (vadošais partneris)
  2. Vidzemes plānošanas reģions (Latvija)
  3. Rietumigaunijas tūrisma asociācija (Igaunija)
  4. Dienvidigaunijas tūrisma fonds (Igaunija)
  5. Rīgas plānošanas reģions (Latvija)
  6. NVO Alatskivi Dabas centrs (Igaunija)
  7. NVO Altveski (Igaunija)
  8. Repinas Papīra fabrika (Igaunija)
  9. AS Generaator (Igaunija)
  10. NVO Hellenurme Ūdensdzirnavu muzejs (Igaunija)
  11. SIA „Limbažu TĪNE” (Latvija)
  12. Jaunpils novada dome (Latvija)
  13. Ķekavas novada pašvaldība (Latvija)
  14. SIA “Saule Bīriņu pils” (Latvija)
  15. SIA „Rideļu dzirnavas” (Latvija)
  16. Ventspils brīvostas pārvalde (Latvija)
  17. Biedrība “Airītes stacija” (Latvija)
  18. Aizputes novada dome (Latvija)
  19. Kuldīgas novada pašvaldība (Latvija)
  20. SIA „Vilnas fabrika” (Latvija)
  21. Līgatnes novada dome (Latvija)
  22. SIA “Ķoņu dzirnavas” (Latvija)
  23. Kocēnu novada dome (Latvija)
  24. SIA “Gulbenes – Alūksnes bānītis” (Latvija)
  25. Laane – Nigula administrācija (Latvija)
  26. NVO Igaunijas bāku asociācija (Igaunija)
  27. SIA “Limex” (Latvija)
  28. Nodibinājums Haapsalu un Laanemaa muzeji (Igaunija)
  29. NVO Igaunijas Kūdras muzejs (Igaunija)
  30. Poide pašvaldība (Igaunija)

Projekta mērķis

  1. Atdzīvināt industriālo mantojumu tūrisma attīstībai.
  2. Veicināt izpratni par industriālā mantojuma vērtībām un nozīmi tūrisma piedāvājuma dažādošanai projekta reģionos.
  3. Izveidot sadarbības tīklu starp iesaistītajām pusēm tūrisma un industriālā mantojuma sfērā, kā arī veidot sadarbību ar Eiropas Industriālā mantojuma tīkliem.
  4. Attīstīt industriālā mantojuma objektus par pievilcīgām tūrisma vietām, kas atbilst ceļotāju vajadzībām.
  5. Reklamēt industriālā mantojuma tūrisma vietas ārvalstu un vietējiem ceļotājiem.

Aktivitātes

  1. Izveidot sadarbību starp industriālā mantojuma īpašniekiem/apsaimniekotājiem un tūrisma attīstības plānotājiem ar mērķi izmantot efektīvāk industriālā mantojuma resursu daudzveidīga tūrisma piedāvājuma izveidei.
  2. Pārņemt labo praksi un pieredzi industriālā mantojuma apsaimniekošanā un tūrisma izmantošanā no Starptautiskiem un Eiropas industriālā mantojuma tīkliem, veidojot kontaktus un organizējot pieredzes apmaiņas vizīti un organizējot apmācības tūrisma uzņēmējiem.
  3. Pilnveidot industriālā mantojuma objektus atbilstoši ceļotāju interesēm un vajadzībām (atraktīvu programmu un ekskursija izstrāde, radošo darbnīcu izveide, izglītojošu ekspozīciju sagatavošana u.c.). Projektā plānota 26 objektu pilnveide (9 bij. ražotnes, 5 dzirnavas un bij. elektrības ražotnes, 3 ūdenstorņi, 5 objekti, kas saitīti ar seno dzelzceļu, 4 bākas, kopumā 12 objekti Latvijā un 14 objekti Igaunijā).
  4. Ieviest mārketinga aktivitātes, lai piesaistītu speciālo un vispārējo interešu vietējos un ārvalstu ceļotājus – “Stāstu izveide”, Industriālā mantojuma imidža brošūra, pasākuma “Industriālā mantojuma nedēļas nogale” organizēšana, informējošas tūres ienākošā tūrisma aģentūrām, dalības tūrisma izstādēs un informācijas sagatavošana internetam.

Rezultāti

  1. Veicināta industriālā mantojuma iekļaušana tūrisma apritē, tādā veidā dažādojot tūrisma piedāvājumu projekta reģionos – Kurzemē, Vidzemē, Rīgas reģionā, Dienvid- un Rietumigaunijā.
  2. Pārņemta labā prakse no Starptautiskiem un Eiropas sadarbības tīkliem par industriālā mantojuma saglabāšanu un efektīvu izmantošanu tūrismā – 1 pieredzes apmaiņas vizīte, 5 apmācību pasākumi, Praktiska Rokasgrāmata.
  3. Uzlaboti un pilnveidoti 26 industriālā mantojuma objekti ( 4 tūrisma objekti Vidzemes plānošanas reģionā), padarot tos par pievilcīgiem tūrisma objektiem.
  4. Izstrādāti 5 “tematiski un atraktīvi stāsti” (par bij. ražotnēm, ūdensdzirnavām, elektrības stacijām, ūdenstorņiem, bij. dzelzceļa līnijām un dzelzceļa stacijām, bākām), lai pievērstu ceļotāju uzmanību un veicinātu tos iegriezties industriālā mantojuma objektos.
  5. Ieviestas mārketinga aktivitātes.

Budžets

Projekta kopējais budžets: 1 143 135 EUR

Eiropas Reģionālās attīstības fonda budžets: 971 665,09 EUR

VPR budžets: 99 341,20 EUR

Ieviešanas laiks

01.05.2017. - 30.08.2019.

Kontaktpersona

Lelde Ābele
Mob tel.: +371 64219021
E-pasts: lelde.abele@vidzeme.lv