Ja esi tehnoloģiju uzņēmums, IT produktu vadītājs, noliktavas un ražošanas iekārtu apkalpošanas speciālists, students vai pētnieks – pievienojies Aloja Starkelsen hakatona izaicinājuma risināšanā, lai izstrādātu efektīvu iekārtu apkalpošanas un rezerves daļu noliktavas uzturēšanas sistēmu un cīnītos par iespēju parakstīt sistēmas piegādes līgumu ar SIA “Aloja Starkelsen”.
Aloja Starselsen jaunajā sistēmā vēlas iekļaut arī uzņēmuma ēkas un infrastruktūras objektus, saistīt aprīkojumu ar ārpakalpojumu sniedzējiem un rezerves daļu piegādātājiem, nodrošināt ātru reakcijas laiku un risinājumus konkrētiem servisa uzdevumiem, kā arī apkopot statistiku un dažādu procesu vizualizācijas.
Dalībniekiem, kas iesniegs savu risinājumu un cīnīsies par galveno balvu, būs ne tikai iespēja veidot jaunas sadarbības un kontaktus, bet arī prezentēt savu risinājumu starptautiski, gūt atzinību un atpazīstamību, kā arī attīstīt savas idejas komercializācijas potenciālu.
Hakatons ir pasākumu metode, kura laikā izvēlētās komandas izstrādās priekšlikumus un piedāvājumu tehniskajai specifikācijai Aloja Starkelsen CMMS sistēmas izveidei.
Pasteidzies un piesaki savu komandu līdz 9. novembrim, jo dalībnieku skaits ir ierobežots: https://link.webropolsurveys.com/S/8054CF9B22F44F43
Hakatona ietvaros komandas strādās ar profesionāliem vietējiem un ārvalstu mentoriem, kas sniegs padomus, dalīsies savā pieredzē, dos atgriezenisko saiti un uzmundrinās dalībniekus.
Hakatona mentori
Ville Pahlsten
JAMK Lietišķo zinātņu universitātes, loģistikas inženieru grāda programmas vecākais pasniedzējs
Ville specializējies intraloģistikā jeb iekšējo materiālu plūsmu un loģistikas ekonomikas nozarē, procesu uzlabošanā un vadībā, kā arī ir viens no pieredzējušākajiem pasniedzējiem ar desmit gadu karjeras stāžu un deviņu gadu pieredzi šajā nozarē.
Anna Hintikka
JAMK Lietišķo zinātņu universitātes, loģistikas inženieru grāda programmas vecākā pasniedzēja
Anna specializējusies piegādes ķēdes vadībā, iepirkumos, iekšējā loģistikā, kvalitātes un riska vadībā, kā arī projektu vadībā. Hintikkai ir vairāk nekā 10 gadu darba pieredze globālās piegādes ķēdes un ražošanas vadībā automobiļu rūpniecībā.
Aleksandrs Ļubinskis
Cēsu Digitālā centra vadītāja vietnieks
Aleksandrs plaši un dažādos kanālos rāda un stāsta par digitālo tehnoloģiju pielietojuma vērtību un iespējām. Hakatonā konsultēs komandas tieši par sistēmu funkcionalitāti un ērtumu no lietotāja skatu punkta.
Mentoru saraksts tiks papildināts.
Hakatona laikā būs pieejami arī SIA “Aloja Starkelsen” mentori, kas spēs atbildēt uz specifiskiem jautājumiem par sistēmas vajadzībām.
Hakatona norises nozīmīgākie datumi:
- 9. NOVEMBRIS: Komandu pieteikumu iesniegšanas termiņš. Saite reģistrācijai: https://link.webropolsurveys.com/S/8054CF9B22F44F43
- 10. – 15. NOVEMBRIS: Komandu atlase
- 16. NOVEMBRIS: Kick-off pasākums, kurā tiksies iesaistītās atlasītās komandas un izaicinājuma devēja, Aloja Starkelsen pārstāvji. Pasākuma laikā atlasītās komandas saņems detalizētāku informāciju par izaicinājumu un varēs uzsākt sagatavošanās darbus.
- 30. NOVEMBRIS – 1. DECEMBRIS: Hakatona dienas (2 dienu pasākums). Dienas beigās tiks izvēlēta(-as) uzvarētāju komanda(-as).
Hakatona izaicinājums
12. oktobrī norisinājās Aloja Starkelsen hakatona izaicinājuma uzsaukuma vebinārs, kura laikā uzņēmuma vadītājs Jānis Garančs prezentēja pašreizējo sistēmas darbību, pielietojumus un izaicinājumu, kura rezultātā nepieciešams iegūt strādājošu, ērti lietojamu sistēmu, kas ļautu ietaupīt dabas, materiālu un cilvēku resursus, tādējādi padarot Aloja Starkelsen produktus konkurētspējīgākus un zaļākus.
“Uzņēmums spēris soli pārmaiņu virzienā, jo palielinām savu produktu klāstu un tādējādi arī saražotās produkcijas apjomus, kas arī ir šī izaicinājuma pamats. Ņemot vērā to, ka Aloja Starkelsen nav liels, globāls uzņēmums, šobrīd nav iespējas atļauties starptautiski izstrādātus un dārgus IT risinājumus, bet tajā pašā laikā, neesam arī mazs lokālais uzņēmums, kas var strādāt ar pašreizējo sistēmu. Ar izaicinājuma palīdzību vēlamies atrast veidu, kā iegūt paredzamu un profilaktisku rezerves daļu, instrumentu un ražošanas aprīkojuma apkopes sistēmu, kas strādātu saskaņā ar mūsu uzņēmuma pamatnostādnēm, sadarbotos ar citām struktūrvienībām – grāmatvedību, ražošanas līniju un noliktavas sistēmu, kā arī spētu paredzēt nepieciešamās līniju apkopes un remonta vajadzības,” atklāj J. Garančs.
Risinājumi, ko hakatona rezultātā vēlas iegūt Aloja Starkelsen:
- Plānveida iekārtu apkopes sistēma;
- Statistika par iekārtu dīkstāvi un iemesliem;
- Optimāla rezerves daļu līdzsvara uzturēšana ar automātiskiem pasūtīšanas uzdevumiem;
- Darba uzdevumu iedalīšana kategorijās pēc prioritātes un grupas;
- Darba apjoms ar nepieciešamo cilvēku skaitu, paredzamo laika patēriņu, izmantojamajiem instrumentiem;
- Uzdevumi un darbinieku sadalījums atbilstoši darba veikšanai nepieciešamajām kompetencēm;
- Noteiktas sistēmas lietotāju lomas un piekļuves līmeņi.
Ieraksts no uzsaukuma vebināra par izaicinājumu: https://youtu.be/ac9L4ZXVsQY?si=sHC7WnddIof-LrdC
Vairāk par hakatona norisi un izaicinājumu: https://ej.uz/imyf
Vairāk informācijas par dalību hakatonā un precizējoši jautājumi par izaicinājumu:
Inguna Kucina, inguna.kucina@vidzeme.lv, tālrunis saziņai: +371 26598678
Hakatons tiek organizēts sadarbībā ar:
Projekts “BioBoosters” uzsākts 2023. gada janvārī, to īsteno partneri no Somijas, Zviedrijas, Vācijas, Polijas, Igaunijas, Latvijas un Lietuvas. Projekts ilgs trīs gadus un tā kopējais budžets ir 2,8 miljoni eiro. Projektu līdzfinansē Interreg Baltijas jūras reģiona programma.
Pamatinformācija par projektu:
http://www.vidzeme.lv/lv/projekti/pareja_uz_aprites_ekonomiku_baltijas_juras_regiona_bsr_bioboosters
Informāciju sagatavoja: Krista Blūma, sabiedrisko attiecību speciāliste Vidzemes plānošanas reģionā, krista.bluma@vidzeme.lv, 26673396