Vidzemes plānošanas reģions spēris pirmo soli investīciju piesaistes kampaņas sagatavošanā. Izstrādāta Vietējo un ārvalstu investīciju piesaistes stratēģija Vidzemes plānošanas reģiona prioritārajām viedās specializācijas jomām 2022.-2027. gadam. Tās uzdevums ir veidot pamatu, lai ārvalstu investorus uzrunātu efektīvi un mērķtiecīgi.
Viedās specializācijas jomas ir noteiktas Vidzemes plānošanas reģiona Viedās specializācijas stratēģijā 2022. – 2030. gadam, kurā par prioritārajām izvirzītas: kokapstrāde, iekļaujot mēbeļu ražošanu; pārtikas un dzērienu ražošana; mežsaimniecība; lauksaimniecība, iekļaujot lopkopību; zilā bioekonomika, iekļaujot zivsaimniecību – visas tehnoloģiju un eksporta ietilpīgas, ilgtspējīgas.
Savukārt, analizējot potenciālo investoru izcelsmi, kā ārējās tiešo investīciju piesaistes mērķa valstis definētas: Igaunija, Vācija, Somija, Ķīna, Zviedrija, Dānija, Norvēģija, ASV, Nīderlande, Austrija, Lielbritānija, Lietuva, Dienvidkoreja, katrā no viedās specializācijas jomām nosakot atšķirīgas valstis ar augstu prioritāti.
Kopumā investīciju piesaistes stratēģijā paredzēts popularizēt 14 investīciju piesaistes teritorijas, katru no tām attiecinot uz kādu no prioritārajām viedās specializācijas jomām un ievērojot vienlīdzības principu starp visiem Vidzemes plānošanas reģionā ietilpstošajiem novadiem. Šī stratēģija kalpos kā pamats mārketinga kampaņai, kā ietvaros tiks izstrādāta Vidzemes uzņēmējdarbības vides atpazīstamības zīme, investīciju piesaistes video un digitāls informatīvs materiāls. Ar dažādiem komunikācijas rīkiem Vidzeme tiks reklamēta kā investoriem pievilcīgs reģions.
Stratēģija izstrādāta Vidzemes plānošanas reģiona Vidzemes uzņēmējdarbības centra projekta “Uzņēmējdarbības atbalsta pasākumi Vidzemes plānošanas reģionā” ietvaros, ko līdzfinansē Islande, Lihtenšteina un Norvēģija, izmantojot EEZ grantus.
Strādājam kopā konkurētspējīgai Eiropai!