Audiovizuālais sektors ir viens no straujāk augošajiem pasaulē. Tiek paredzēts, ka līdz 2015. gadam tā jau būs aptuveni 115 miljardu vērta industrija. Ar audiovizuālajiem risinājumiem mēs saskaramies ik uz soļa, tā ir mūsu ikdienas realitāte, tāpēc informācijas pārbagātības laikmetā jāmācās būt pēc iespējas lakoniskākiem, uztveramākiem un, kas pats galvenais, vērtīgiem. 14. augusta seminārā Vidzemes plānošanas reģions bija sapulcējis audiovizuālās jomas un komunikācijas gaišākos prātus un veiksmīgākos piemērus, lai sniegtu vietējiem interesentiem iespēju gūt jaunas zināšanas par aktuālākajām tendencēm un veiksmes piemēriem šajā jomā. Šī semināra uzsvars tika likts uz audiovizuālā sektora attīstības iespējām Latvijā un audiovizuālo risinājumu efektīvu un radošu izmantošanu uzņēmumu un organizāciju mārketingā.
CUBE uzņēmumu grupa – Latvijā vadošā IT risinājumu aģentūra, kas izstrādā weblapas, dažādas komunikācijas kampaņas, veido mobilās aplikācijas un animācijas ar pasaules kvalitāti. Viņu klientu lokā ir tādi nozīmīgi vārdi kā Tarragon Aircraft, Samsung, Latvijas Mobilais Telefons, AirBaltic, Aerodium un daudzi citi. Uzņēmuma grupas vadītāja Ingusa Augstkalna prezentāciju un 10 atziņas par uzņēmuma dibināšanu meklējat šeit.
Latvijas IT klastera vadītāja Lilita Sparāne iepazīstināja ar klastera uzņēmumu pieredzi audiovizuālo risinājumu attīstīšanā Latvijas un eksporta tirgos, kā arī iespējām iesaistīties projektos, gūt jaunus kontaktus, lai attīstītu savas idejas.
Mediju un reklāmas eksperts Zigurds Zaķis vadīja lekciju par uzņēmuma komunikāciju digitālo un interaktīvo iespēju laikmetā. Demonstrējot vairākus praktiskus mārketinga un reklāmas kampaņu piemērus, Z. Zaķis skaidroja, ka ikviens bizness, uzņēmums, organizācija šodien ir arī mediju un komunikāciju bizness. Mūsdienās vairs nepietiek tikai ar informēšanu, cilvēkiem nepieciešams saturs, kas ir interesants un vērtīgs, svarīga ir interaktivitāte un atraktivitāte. Arī demostrējot un sakidrojot datus, jāmeklē īpaša pieeja, lai cilvēki bez problēmām un ar interesi tos varētu uztvert. Šeit atrodams viens no inovatīvākajiem veidiem kā prezentēt datus, ar ko klajā nācis zviedru izcelsmes medicīnas doktors, akadēmiķis un statistiķis Hans Roslings. Vēl viens ļoti veiksmīgs reklāmas piemērs ir 2013. gadā veidotā automašīnas Dodge reklāma, kurā ir stāsts par vērtībām, ar ko tiek saistīts un kurām kalpo šis auto, tādējādi pilnībā izmainot to, kā reklāma tiek uztverta. Prezentācija un daudzi citi vērtīgi komunikācijas piemēri atrodami šeit.
Par projektu: Tā galvenais uzdevums ir veicināt starptautiskas nozīmes sadarbību un pieredzes apmaiņu starp projekta partneru reģionu uzņēmējiem un augstskolām, meklējot risinājumus audiovizuālās jomas straujākai attīstībai Eiropā. Prezentācija par projektu pieejama šeit.
Līdz šim projektā ir veikts detalizēts audiovizuālā sektora izvērtējums Vidzemē, kas parādījis, ka Vidzemē ir liels potenciāls un vajadzīgie priekšnosacījumi jomas attīstībai. Dokumentā skatīti gan audiovizuālās jomas attīstības priekšnosacījumi, gan vērtēts arī institucionālais atbalsts un finansējums sektora attīstībai. Tāpat pētīta likumdošana un izglītības iespējas, arī galvenie audiovizuālā satura izplatīšanas kanāli. Ar detalizētu sektora izvērtējumu varat iepazīties šeit.
Projekta kontekstā par audiovizuālu saturu tiek uzskatīti gan kinematogrāfiski darbi, gan tradicionālo un tiešsaistes mediju radītais saturs, gan arī izklaides saturs, piemēram, video spēles, gan dažādi funkcionālie risinājumi, kuru pamatā ir tehnoloģijas, praktiskais dizains un lietojamība, piemēram, mobilo tālruņu lietotnes/aplikācijas. Projektā īpaša uzmanība pievērsta audiovizuālā satura veidošanai jaunām izplatīšanas platformām (mobilas tehnoloģijas, digitālā TV, 3D formāts u. c.).