HANSA projekta partneri iepazīst Hanzas mārketinga labos piemērus

baltijas juras regiona uzsakts jauns projekts vesturiskas hanzas savienibas vertibu popularizesanai

Projekta “Hanzas vērtības ilgtspējīgai sadarbībai” (HANSA) partneri aizvadītajā nedēļā viesojās Eiropas Kultūras maršrutu institūtā un Vācijas Hanzas pilsētās Lemgo un Lībekā. Hanza ir viens no sertificētiem Eiropas kultūras maršrutiem, un projekta partneri uzzināja, kādas priekšrocības tas viņiem sniedz. Tāpat viņi pētīja, kā neliela Hanzas pilsēta var sekmīgi organizēt savu mārketingu.

Mācību brauciena pirmā pietura bija Luksemburgā, kur projekta partneri viesojās Eiropas Kultūras maršrutu institūtā. Hanza ir viens no sertificētajiem Eiropas kultūras maršrutiem, un projekta partneri uzzināja par prasībām, kādas tiem ir. Sertificētajiem maršrutiem ir jāatbilst noteiktiem kvalitātes standartiem, ir jābūt ar ievērojamu zinātniskas izpētes bāzi un ir jābūt novērtētiem un pārbaudītiem reizi trīs gados. Institūtam ir ievērojama sadarbība ar Eiropas Komisijas, UNESCO un Pasaules tūrisma organizācijas institūcijām. Ar mārketinga un zīmola virzīšanas aktivitātēm Institūts cer panākt, ka kultūras maršruti būs būtiska daļa no Eiropas kultūras tūrisma, līdz ar to Hanzas pilsētām ir iespēja tikt pie plašākas publicitātes visā pasaulē. Institūta pārstāvji arī ierosināja, ka HANSA projekta dalībnieki varētu piedalīties speciālistu apmācībās, apgūstot, kā saglabāt un attīstīt kultūras maršrutus un sekmēt to atpazīstamību.

Mācību brauciens turpinājās Vācijas pilsētā Lemgo, kur projekta partneri pētīja piemērus, kā neliela pilsēta var gūt panākumus ar Hanzu saistītu produktu un pasākumu veidošanā un popularizēšanā. Ņemot vērā, ka HANSA projekta pilsētas ir nelielas, Lemgo pieredze ir īpaši vērtīga un var tikt pielietota, lai uzlabotu tūrisma piedāvājumu arī projekta pilsētās. Lemgo pārstāvji demonstrēja piemērus, kā mārketinga aktivitātes var organizēt bez liela budžeta piesaistes, kā pielietot Hanzas vārdu saistībā ar vietējiem produktiem un pasākumiem un kā vietējā līmenī veidot un vadīt sadarbības tīklus, lai panāktu iedzīvotāju un uzņēmēju atbalstu un iesaistīšanos vietējās aktivitātēs.

HANSA mācību brauciena turpinājumā projekta partneri apmeklēja Hanzas karalieni Lībeku. Tie viesojās Eiropas Hanzas muzejā, kur redzēja, kā Hanzas tematiku var prezentēt mūsdienīgā veidā, tajā pašā laikā nezaudējot vēsturisko perspektīvu. Lībekā projekta partneri apmeklēja arī pilsētas arhīvu, kas ir ne tikai viens no lielākajiem atlikušajiem arhīviem Eiropā, bet arī pats nozīmīgākais dokumentu un citu materiālu krājums par Hanzas vēstures tematiku. Arhīva speciālisti nodemonstrēja, kāda veida materiālus par projekta partneru pilsētām ir iespējams atrast Lībekā. Šo materiālu izpēte būs labs papildinājums citiem projekta ietvaros plānotajiem vēstures pētījumiem, jo Lībekas arhīvā noteikti ir informācija, kas projekta pilsētām līdz šim nav bijusi zināma.

Mācību brauciena dalībnieki Lībekā apmeklēja arī semināru, kuru vadīja “Lübeck-Travemünde Marketing” uzņēmuma pārstāvji. Minētais uzņēmums organizē pilsētas mārketinga, pārdošanas un tūrisma aktivitātes un nozīmīgākos pasākumus. Projekta partneri uzzināja, kā notiek vietējo sadarbības tīklu veidošana un kāda ir Lībekas pieeja komunikācijas un mārketinga jautājumiem. Mācību brauciena dalībniekus īpaši interesēja tie aspekti, kurus varētu tieši attiecināt arī uz projekta pilsētām, piemēram, uzņēmuma finansēšanas nosacījumi un sadarbības formas ar vietējiem uzņēmumiem.

Sadarbojoties 11 Latvijas, Igaunijas un Zviedrijas partneriem, no 2015. gada oktobra līdz 2018. gada decembrim tiek ieviests projekts “Hanzas vērtības ilgtspējīgai sadarbībai”. Projekts tiek īstenots ar Eiropas Reģionālā attīstības fonda Centrālās Baltijas programmas 2014-2020. gadam atbalstu, un tā mērķis ir stiprināt vēsturiskās Hanzas savienības vērtības. No Latvijas projektā piedalās Cēsu Kultūras un tūrisma centrs, Kokneses, Limbažu, Pārgaujas un Kuldīgas novadu pašvaldības, kā arī Valmieras pilsētas pašvaldība un Vidzemes plānošanas reģions, savukārt no Igaunijas projekta partneri ir Pērnavas un Vīlandes pilsētu pašvaldības, bet no Zviedrijas – Gotlandes reģions un Gotlandes tūrisma attīstības aģentūra “Inspiration Gotland”, kas ir arī projekta vadošais partneris.