Pielāgojiet sīkdatnes

Mēs izmantojam sīkdatnes, lai palīdzētu jums efektīvi orientēties un veikt noteiktas funkcijas. Tālāk ir sniegta detalizēta informācija par visām sīkdatnēm katrā piekrišanas kategorijā.

Sīkdatnes, kas ir klasificētas kā “Nepieciešamas”, tiek saglabātas jūsu pārlūkprogrammā, jo tās ir būtiskas, lai nodrošinātu vietnes pamata funkcijas.... 

Vienmēr aktīvs

Obligātās sīkdatnes ir nepieciešamas, lai iespējotu šīs vietnes pamatfunkcijas, piemēram, nodrošinātu drošu pieteikšanos vai pielāgotu jūsu piekrišanas preferences. Šīs sīkdatnes neuzglabā nekādus personu identificējošus datus.

Nav sīkdatnes, ko attēlot

Funkcionālās sīkdatnes palīdz veikt noteiktas funkcijas, piemēram, vietnes satura kopīgošanu sociālo mediju platformās, atsauksmju vākšanu un citas trešo pušu funkcijas.

Nav sīkdatnes, ko attēlot

Analītiskās sīkdatnes tiek izmantotas, lai saprastu, kā apmeklētāji mijiedarbojas ar vietni. Šīs sīkdatnes palīdz sniegt informāciju par tādiem rādītājiem kā apmeklētāju skaits, atlēcienu līmenis, datplūsmas avots utt.

Nav sīkdatnes, ko attēlot

Veiktspējas sīkdatnes tiek izmantotas, lai izprastu un analizētu tīmekļa vietnes galvenos veiktspējas rādītājus, kas palīdz nodrošināt apmeklētājiem labāku lietošanas pieredzi.

Nav sīkdatnes, ko attēlot

Reklāmas sīkfaili tiek izmantoti, lai nodrošinātu apmeklētājiem pielāgotas reklāmas, pamatojoties uz jūsu iepriekš apmeklētajām lapām, un analizētu reklāmas kampaņu efektivitāti.

Nav sīkdatnes, ko attēlot

Atjaunojot mobilitātes iespējas pierobežā: ROCC projekts sper nākamo soli

atjaunojot mobilitates iespejas pierobeza rocc projekts sper nakamo soli

Igaunijas un Latvijas pierobežā jau vairākus gadu desmitus nav pastāvējusi sabiedriskā transporta satiksme, kas savulaik nodrošināja ērtas pārvietošanās iespējas abu valstu iedzīvotājiem. Ar Interreg Igaunijas-Latvijas programmas 2021-2027 atbalstu īstenotais ROCC projekts tuvojas nākamajam nozīmīgajam posmam – divu eksperimentālo autobusu līniju atvēršanai. Paredzēts, ka Valga–Valka un Ikla–Ainaži (Salacgrīva) autobusi sāks kursēt jau 2025. gada pavasarī, sniedzot jaunas mobilitātes iespējas pierobežas iedzīvotājiem un ceļotājiem.

Februāra sākumā Valgā notika projekta partneru darba sanāksme, kurā pārrunāti turpmākie soļi un precizētas aktivitātes, kas jāīsteno, lai nodrošinātu eksperimentālo maršrutu atvēršanu. Tā kā pārrobežu sabiedriskā transporta organizēšana ietver dažādu administratīvo, finanšu un loģistikas aspektu saskaņošanu abās valstīs, projekta laikā tika pārskatītas sākotnējās ieceres un pielāgotas reālajai situācijai. Lai nodrošinātu efektīvu resursu izmantošanu un pēc iespējas precīzāk pielāgotos iedzīvotāju vajadzībām, nolemts koncentrēties uz divām autobusu līnijām.

Viens no nozīmīgākajiem uzdevumiem šobrīd ir panākt, lai autobusu kustības grafiki atbilst pasažieru reālajām vajadzībām. Šim nolūkam tiek gatavota aptauja par pārvietošanās paradumiem, kurā tiks iesaistīti vietējie iedzīvotāji, pašvaldības un uzņēmēji. Iegūtie dati palīdzēs ne tikai sagatavot optimālus autobusu kustības sarakstus, bet arī būs būtisks ieguldījums ilgtermiņa pārrobežu sabiedriskā transporta stratēģijas izstrādē.

Paredzēts, ka Valga–Valka maršruts savienos abas dvīņu pilsētas, nodrošinot ērtu pārvietošanos gan vietējiem iedzīvotājiem, gan viesiem. Tikmēr Ikla–Ainaži (Salacgrīva) līnija atvieglos pārvietošanos starp Igaunijas un Latvijas piekrastes teritorijām, veicinot vietējo ekonomiku un tūrisma attīstību. Plānots, ka eksperimentālajos reisos no Pērnavas vairums autobusu kursēs līdz Ainažiem, savukārt viens reiss dienā turpinās ceļu līdz Salacgrīvai. Diskusijās izkristalizējās lēmums eksperimentālajā posmā ļaut autobusiem pieturēt visās pieturās starp Ainažiem un Salacgrīvu, lai nodrošinātu precīzāku pasažieru plūsmas izvērtējumu.

Lai veicinātu sabiedrības informētību par jauno pakalpojumu, tiks sagatavoti informatīvi materiāli par maršrutiem, biļešu iegādi un atlaidēm. Ir panākta vienošanās, ka pasažieri, kuri Latvijā ir tiesīgi saņemt atlaides braucieniem sabiedriskajā transportā, tās varēs saņemt Latvijā arī eksperimentālajos pārrobežu maršrutos.

Lai gan projekta realizācija prasa rūpīgu plānošanu un sadarbību starp dažādām institūcijām, ROCC projekta mērķis paliek nemainīgs – veicināt pārrobežu mobilitāti, uzlabot iedzīvotāju dzīves kvalitāti un radīt ilgtspējīgus sabiedriskā transporta risinājumus.

Sekojiet līdzi projekta jaunumiem Vidzemes plānošanas reģiona mājaslapā un sociālajos tīklos!

Projekts “Igaunijas-Latvijas pārrobežu publiskā transporta savienojums” (ROCC) tiek īstenots no 2023. gada 15. novembra līdz 2026. gada 14. novembrim ar Interreg Igaunijas-Latvijas programmas 2021-2027 atbalstu. Kopējās projekta izmaksas ir 235 000 eiro, no kuriem 80% jeb 188 000 eiro finansē Eiropas Reģionālās attīstības fonds (ERAF). Partneru līdzfinansējums veido 47 000 eiro. Projekta vadošais partneris ir Pērnavas sabiedriskā transporta centrs (PÜTK), un partnerībā piedalās Dienvidaustrumu Igaunijas, Valgas un Vīlandes sabiedriskā transporta centri, kā arī Vidzemes plānošanas reģions, kas atbild par aktivitāšu īstenošanu Latvijas pusē. Projektā aktīvi iesaistās arī Igaunijas Reģionālo lietu un lauksaimniecības ministrija, kā arī Igaunijas Klimata ministrija.

Jautājumiem:
Lelde Ābele, projektu vadītāja
lelde.abele@vidzeme.lv
+371 29266757

Informāciju sagatavoja:
Dzintars Močs, sabiedrisko attiecību speciālists
dzintars.mocs@vidzeme.lv
+371 28246484