Šī gada 20. novembrī Cēsu Izglītības pārvalde sadarbībā ar Sabiedrības integrācijas fonda Vienas pieturas aģentūru un Vidzemes plānošanas reģionu organizēja semināru – praktiskās mācības un pieredzes apmaiņu. Pasākumā piedalījās izglītības iestāžu vadības pārstāvji un skolotāji, kuri strādā ar bērniem – remigrantiem vai iebraucējiem. Semināra galvenais mērķis bija veicināt iekļaujošas izglītības principus un nodrošināt pedagogiem nepieciešamās zināšanas un rīkus, lai efektīvi strādātu ar skolēniem, kuriem ir atšķirīgas valodas un kultūras vajadzības.
Semināru organizēja Dace Bērziņa, Cēsu Izglītības pārvaldes vadītāja palīdze, savukārt Sabiedrības integrācijas fonda Vienas pieturas aģentūru pārstāvēja Vidzemes filiāles klientu konsultante Marta Svensone. Pasākumā piedalījās arī Vidzemes plānošanas reģiona remigrācijas koordinatore Inga Madžule, kura dalījās pieredzē un sniedza praktiskus ieteikumus darbam ar remigrantu bērniem un viņu ģimenēm.
Semināra programma bija vērsta uz praktisku pieredzes apmaiņu un zināšanu nostiprināšanu. Praktiskajās darbnīcās “Es daru tā…” dalībnieki aktīvi iesaistījās, izmēģinot jaunas metodes, piemēram, individuālo mācību plānu izveidi un diferencētu uzdevumu sagatavošanu. Sabiedrības integrācijas fonda Vienas pieturas aģentūra un Vidzemes plānošanas reģions prezentēja savu pieredzi un piedāvāja risinājumus, kas jau tiek īstenoti izglītības iestādēs. Īpaši tika uzsvērta papildu latviešu valodas nodarbību nepieciešamība, kā arī vecāku loma bērnu adaptācijas procesā.
Pasākuma laikā tika uzsvērti galvenie izaicinājumi, ar kuriem saskaras pedagogi, strādājot ar remigrantu un iebraucēju bērniem. Dalībnieki norādīja uz valodas barjeru, atšķirībām izglītības sistēmās un emocionālās adaptācijas nozīmi, kā arī pedagogu atbalsta nepieciešamību. Seminārs piedāvāja konkrētus risinājumus, tostarp kursus un apmācības pedagogiem, vecāku aktīvāku iesaisti, kā arī atbalsta personāla pieejamību skolās. Īpaša uzmanība tika pievērsta normatīvajiem dokumentiem, piemēram, Izglītības attīstības pamatnostādnēm 2021.–2027. gadam, kas paredz pasākumus bērnu integrācijas atbalstam.
Semināra dalībnieki atzina, ka pasākums bija vērtīga pieredze, kas ļāva ne tikai iegūt jaunas zināšanas, bet arī stiprināt kopienu, kas strādā pie izglītības kvalitātes uzlabošanas. Iegūtie ieteikumi tiks izmantoti turpmākā darbā, lai veidotu vienotu un efektīvu pieeju remigrantu un iebraucēju bērnu iekļaušanai Latvijas izglītības sistēmā. Paldies visiem dalībniekiem un organizatoriem par ieguldījumu šī svarīgā jautājuma risināšanā!