Projekts „Via Hanseatica“ strauji tuvojas noslēgumam, tāpēc šobrīd daudz laika tiek veltīts diskusijām par iespējām projekta īstenošanu turpināt pašu spēkiem. Tiek pārrunāti vairāki nākotnes scenāriji – kurš varētu uzņemties atbildību par projekta turpmāku koordinēšanu, kā arī tiek meklēts veiksmīgākais finansēšanas modelis. Zināms, ka gan Latvijā un Igaunijā, gan arī Krievijā projektā iesaistītie partneri un uzņēmēji pozitīvi atsaukušies par līdz šim paveikto un ir gatavi līdzdarboties, lai tūrisma maršruts „Via Hanseatica“ turpinātu attīstīties arī bez Eiropas Savienības struktūrfondu atbalsta. No 26.-28.augustam Priekuļos notika „Via Hanseatica“ tematiskais seminārs, kurā galvenokārt tika iezīmēta projekta attīstības gaita nākotnē.
Šobrīd projektā piesaistīti eksperti no Vidzemes Augstskolas „Sociālo, ekonomisko un humanitāro pētījumu institūta“ (HESPI), kuri organizē fokusgrupu diskusijas, lai izzinātu projektā iesaistīto pušu viedokli par projekta laikā attīstīto tūrisma mašrutu „Via Hanseatica“, kā arī apkopotu redzējumu par attīstības iespējām nākotnē. Diskusijās atklājies, ka īpaši augstu „Via Hanseatica“ tīklojuma dalībnieki (uzņēmēji, gidi, pašvaldību pārstāvji, tūrisma speciālisti) novērtē projekta laikā organizētās apmācības un seminārus, ir izpratuši sadarbības priekšrocības un ir gatavi arī turpmāk kopīgi attīstīt „Via Hanseatica“ maršrutu.
„Via Hanseatica“ tematiskā semināra dalībnieki Priekuļos kopīgi atskatījās uz projekta sasniegumiem, aktīvi strādājot pie dažādu produktu attīstīšanas. Izmantojot populāro world cafe (pasaules kafejnīca) metodi, ikviens sniedza savu ieguldījumu, paužot idejas par turpmākajām mārketinga aktivitātēm un iespējamo attīstības virzienu nākotnē – semināra dalībniekiem prātā nāca gan pārdrošas un inovatīvas idejas, gan arī tādas, kuru īstenošanai mazāk vajadzīgs materiālais ieguldījums, bet vairāk tieši cilvēku entuziasms un brīva griba uzturēt to, kas līdz šim, grūtā darbā radīts.
Semināra laikā tika definētas Via Hanseatica vērtības, meklēti potenciālie mērķtirgi, dalībnieki kopīgi vienojās par to, ko iegūst Via Hanseatica uzņēmumi un tūrisma objekti, atrodoties šajā tīklojumā un kāds ieguvums ir teritorijai kopumā. Tādējādi klātesošie arī paši sev definēja, kāds ir ieguvums būt daļai no Via Hanseatica un kādas priekšrocības tas sniedz.
Plānots, ka jau septembrī eksperti būs apkopojuši gan fokusgrupu diskusiju un aptauju rezultātus, gan apzinājuši situāciju Igaunijā un Krievijā par potenciālajiem sadarbības modeļiem pēc 2014.gada un būs gatavi sniegt priekšlikumus, kā „Via Hanseatica“, pārtopot no Eiropas Savienības projekta par tūrisma maršrutu, veiksmīgi turpinās pastāvēt un attīstīties pašu spēkiem.
Vairāk: www.viahanseatica.info , kā arī Facebook profilā: https://www.facebook.com/ViaHanseaticaLatvija
Papildu informācija: Dagnija Ūdre projektu vadītāja Vidzemes plānošanas reģionā, Mob.: +371 29219477, e-pasts: dagnija.udre@vidzeme.lv , www.vidzeme.lv
Informāciju sagatavoja: Anita Āboliņa, Sabiedrisko attiecību speciāliste, Vidzemes plānošanas reģions, Mob.: +371 29454752, E-pasts: anita.abolina@vidzeme.lv; www.vidzeme.lv