Starptautiska ūdeņraža uzpildes staciju tīkla izveide kravas automobiļiem (HyTruck)
Projekta nosaukums | Starptautiska ūdeņraža uzpildes staciju tīkla izveide kravas automobiļiem |
Abreviatūra | HyTruck |
Programma | Interreg Baltijas jūras reģiona programma 2021-2027 |
Projekta partneri
- Mēklenburgas – Priekšpomerānijas Ekonomikas, infrastruktūras, tūrisma un darbaspēka ministrija (Vācija) (vadošais partneris)
- Lietuvas Republikas Transporta un komunikācijas ministrija (Lietuva)
- Poļu alternatīvās degvielas asociācija (Polija)
- Vidzemes plānošanas reģions (Latvija)
- Tartu Universitāte (Igaunija)
- Čalmera tehnoloģiskā universitāte (Zviedrija)
- Reiner Lemoine pētniecības institūts (Vācija)
- Localiser RLI GmbH (Vācija)
- CLIC Innovation (Somija)
Projekta mērķis
HyTruck projekta mērķis ir atbalstīt valsts institūcijas starptautiska ūdeņraža uzpildes staciju (turpmāk - HRS) tīkla izveidē kravas automobiļiem Ziemeļjūras -Baltijas jūras TEN-T koridora austrumu daļā ar saskaņotiem starptautiskiem tehnoloģiskiem standartiem. HyTruck mērķis ietver tādu risinājumu izstrādi, kas ļautu valsts institūcijām, plānojot HRS, ņemt vērā visas atbilstošās (telpiskās, ekonomiskās, vides un tehnoloģiskās) dimensijas.Aktivitātes
- Digitālais telpiskās plānošanas rīks – publiski pieejama aplikācija, kurā būs pieejama telpisko datu bāze, virtuāla ūdeņraža tirdzniecības vieta un interaktīva karte ar ĢIS analītiskajām funkcijām, kas palīdz plānošanas procesā;
- Visaptverošs novērtēšanas modelis HRS tīkla plānošanai, kas palīdzēs salīdzināt dažādus ūdeņraža produktu variantus un ūdeņraža izplatīšanas alternatīvas (t.sk. lielas centralizētas stacijas). Pie katra no variantiem būs iespējams redzēt arī ietekmes uz vidi un ekonomiskā izdevīguma savstarpējās attiecības;
- Priekšlikumi par kopējiem tehnoloģiskajiem standartiem, lai nodrošinātos, ka sistēma ir lietojama jebkurā valstī bez ierobežojumiem;
- Vadlīnijas publiskajai pārvaldei “Ceļvedis HRS infrastruktūras plānošanai”, lai vietējās infrastruktūras attīstība būtu integrējama starptautiskā sistēmā;
- Reģionālo pilotu ieviešanas plāni – projektā paredzēti 5 plāni pilotteritorijām – priekšsagatavošanās izpētes aktivitātes, lai izstrādātu telpiskās plānošanas koncepciju HRS izvietošanai piecos reģionos piecās dažādās valstīs – Vācijā, Polijā, Lietuvā, Latvijā, Somijā;
- Telpiskās plānošanas koncepcija HRS izvietošanai piecos reģionos Eiropā: Rostokas reģionā Vācijā, Poznaņas reģionā Polijā, Kauņas reģionā Lietuvā, Vidzemes reģionā Latvijā, Helsinku reģionā Somijā. Koncepcijā būs identificētas vietas, kur izvietot ūdeņraža uzpildes stacijas, lai ieliktu pamatus visaptverošai ūdeņraža uzpildes staciju infrastruktūrai Baltijas jūras reģionā;
- Vienas pieturas aģentūra – koplietošanas interneta platforma transporta sektora pārstāvjiem, ūdeņraža ražotājiem, uzpildes staciju operatoriem, akadēmiskā sektora pārstāvjiem un publiskā sektora pārstāvjiem. Plānota sadarbība ar diviem jau šobrīd eksistējošiem tīklojumiem (STRING un Scandria Alliance);
- Ieguldījums nacionāla līmeņa un starptautiska līmeņa finansēšanas un politikas programmu izstrādē;
- Savstarpējā valstu pieredzes apmaiņa; informatīvu semināru un starptautiskas konferences organizēšana.
Rezultāti
- Izstrādāta starptautiski saskaņota telpiskās attīstības koncepcija un tehnoloģiskie standarti ūdeņraža uzpildes staciju izvietojumam reģionā;
- parakstīts Saprašanās memorands par saskaņotiem tehnoloģiskajiem standartiem;
- izstrādāts "Ceļvedis uzpildes staciju infrastruktūras plānošanai";
- izstrādāta "vienas pieturas aģentūras koncepcija"- kontaktu punkts HRS lietotājiem;
- uzlabotas pašvaldību, uzņēmēju un sabiedrības zināšanas par alternatīvo degvielu.
Budžets
Projekta kopējais budžets: 2 557 583, 20 EUR
VPR budžets: 274 600, 00 EUR
Ieviešanas laiks
01.01.2023-31.12.2025
Kontaktpersona
Rita Merca
Mob.t.: +371 29476373
E-pasts: rita.merca@vidzeme.lv