VPR jaunumi

18. jūnijā Amatas novada, Drabešu pagasta Amatciemā norisinājās Vidzemes plānošanas reģiona Attīstības padomes sēde.  Galvenais diskutējamais jautājums bija par novadu kritiskajiem ceļa posmiem, kuri nav iekļauti Valsts autoceļu sakārtošanas programmā 2014.-2020. gadam, kā arī nav plānots piesaistīt citus finanšu resursus, bet ir nepieciešami labošanas darbi. Pašvaldības bija iesūtījušas savus priekšlikumus par ceļa posmiem, kurus nepieciešamas uzlabot un klātienē diskutēja, apstiprinot iesūtītos priekšlikumus. Uz sarunu tika aicināts arī VAS „Latvijas Valsts ceļi” Vidzemes reģiona direktors Guntis Apinis.

Lai gan Valsts autoceļu sakārtošanas programmā 2014. – 2020. gadam norādītas konkrētas atjaunojamo un rekonstruējamo autoceļu posmu adreses un šo darbu prognozētās izmaksas, Vidzemes plānošanas reģions sagatavos vēstuli Satiksmes ministrijai ar lūgumu izskatīt iespēju programmā iekļaut papildu posmus vai izvērtēt citas iespējas piešķirt finansējumu ceļu sakārtošanai.

Ceļi iekļaušanai sakārtošanas programmā tiek izvērtēti trīs kategorijās – valsts, reģionālie un vietējas nozīmes ceļi. *VAS "Latvijas Valsts ceļi" (LVC), pamatojoties uz Satiksmes ministrijas (SM) deleģējumu par valsts autoceļu finansēšanas programmu izstrādāšanu, katru gadu veic autoceļa stāvokļa novērtēšanu, apzinot autoceļu stāvokļa izmaiņas satiksmes slodžu, laika apstākļu un ceļu materiālu novecošanas ietekmē. Pamatojoties uz autoceļu tīkla stāvokļa novērtējumu, mērījumiem autoceļu tīklā (satiksmes intensitāte un sastāvs, segumu līdzenums u.c. parametriem) un segu izbūves vēstures datiem, atbilstoši apstiprinātam darba uzdevumam un metodikai, LVC speciālisti katru gadu izstrādā autoceļu rekonstrukcijas un atjaunošanas 3 gadu programmas, kas kalpo par pamatu ikgadējo finansēšanas plānu izstrādāšanai.

Kritēriji autoceļu posmu prioritātes noteikšanai ir šādi:

  • Autoceļa seguma, nomaļu un ūdensnovades stāvokļa vizuālais novērtējums 5 baļļu skalā, ietverot ceļa klātnes stabilitātes novērtējumu;
  • Satiksmes parametru izmaiņas pēdējos 3 gados (intensitāte, slodzes);
  • Autoceļu segas izbūves un atjaunošanas vēstures dati (segas izbūves gads, konstruktīvo kārtu biezumi, atjaunoto kārtu biezumi un atjaunošanas gads);
  • Seguma līdzenuma izmaiņas pēdējos 3 gados (Starptautiskā līdzenuma koeficienta IRI izmaiņas);
  • Saķeres koeficienta vērtība;
  • Seguma ieliekuma mērījumu dati zem krītošā svara deflektometra. (*www.lvceli.lv)

Vidzemes plānošanas reģiona teritorijā programmā iekļautie ceļa posmi valsts nozīmes ir A3, kurā remontdarbi jau norisinās. Reģionālie posmi ir Kocēni – Limbaži - Tūja, Cēsis – Vecpiebalga - Madona, Pļaviņas – Madonas - Gulbene, Gulbene - Balvi, Līgatne - Nītaure. Vietējā līmenī tiks uzlaboti grants segumi un atjaunots melnais segums.

Plašāka informācija par Valsts autoceļu sakārtošanas programmu 2014.-2020. gadam atrodama šeit un sakārtojamo ceļu saraksts un karte pieejama šeit.

Sēdes noslēgumā padomes locekļi tika iepazīstināti ar Vidzemes plānošanas reģiona ilgtspējīgas attīstības stratēģijas 2014.-2030.gadam un attīstības programmas 2014.-2020. gadam izstrādes gaitu.

Papildus informācija: Guna Kalniņa-Priede, VPR Administrācijas vadītāja, Mob.: +371 29477997, guna.kp PIE vidzeme PUNKTS lv , www.vidzeme.lv

Informāciju sagatavoja: Marta Cekule, Sabiedrisko attiecību speciāliste, Vidzemes plānošanas reģions, Mob.: +371 26609252, E-pasts: marta.cekule PIE vidzeme PUNKTS lvwww.vidzeme.lv

20.06.2014

Notikumi

«Jūlijs 2024»
POTCPSSv
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031