VPR jaunumi

Trešdien, 10. aprīlī, Vidzemes plānošanas reģiona Attīstības padomes sēdē tās dalībnieki un klātesošie pārrunāja turpmāko sabiedriskā transporta pakalpojumu plānošanas un finansēšanas modeli reģionā. 

Attīstības padomes sēdē piedalījās VSIA „Autotransporta direkcija” valdes priekšsēdētājs Normunds Narvaišs un Vides aizsardzības un reģionālas attīstības ministrijas Teritoriālās pārvaldes un finanšu politikas nodaļas vecākā eksperte Veronika Jurča, kuri sniedza savus priekšlikumus par sabiedriskā transporta organizāciju.  

Sākoties 2013. gadam, publiskajā telpā ar vien vairāk izskan viedokļi par jaunas sabiedriskā transporta organizēšanas sistēmas ieviešanu Latvijā, reorganizējot pašreizējo kārtību, kad par sabiedriskā transporta organizāciju reģionos rūpējas plānošanas reģioni. Galvenie pārmetumi izskan vietējo pārvadātāju un plānošanas reģionu virzienā. Vietējiem pārvadātājiem nepietiek līdzekļi veiksmīgai pasažieru pārvadāšanai, plānošanas reģioniem trūkst finansējuma, lai atbalstītu pārvadātājus un segtu gada laikā radušos zaudējumus. 

Kā sēdē minēja Vidzemes plānošanas reģiona Attīstības padomes priekšsēdētājs Nikolajs Stepanovs, nav adekvāti salīdzināt visus plānošanas reģionus kā vienlīdzīgus. Latvijā plānošanas reģioni atšķiras ar savu teritoriju, iedzīvotāju skaitu un blīvumu, klimata atšķirībām aukstākajos ziemas mēnešos, kā arī nokrišņu daudzumu. Vidzemes reģions ir lielākais pēc teritorijas, taču mazākais pēc iedzīvotāju skaita. Iedzīvotāju blīvums ir salīdzinoši zems, jo daļa iedzīvotāju dzīvo viensētās un lauku teritorijās, kuras ir izkliedētas visā reģiona teritorijā. Tāpat atšķirīga ir sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzēju struktūra – Vidzemē transporta pakalpojumus sniedz arī vietējie pārvadātāji, kuriem ir jākonkurē ar starppilsētu pārvadātājiem. Katrs no iepriekš minētajiem faktoriem būtiski ietekmē sabiedriskā transporta izmaksas uz vienu kilometru.               

Vidzemes plānošanas reģions ir iepazinies ar VSIA „Autotransporta direkcija” ziņojumu par plānošanas reģionu funkcijām vienotā sabiedriskā transporta pakalpojumu plānošanas modelī un nolemj, ka visoptimālāk būtu saglabāt esošo sabiedriskā transporta pakalpojumu plānošanas modeli līdz jauna modeļa izveidošanai, kurš ir jāsaskaņo ar visām iesaistītajām institūcijām – plānošanas reģioniem, VSIA „Autotransporta direkcija”, Latvijas Republikas Satiksmes ministriju, Latvijas Republikas Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju un Latvijas Pašvaldību savienību. Tāpat Vidzemes plānošanas reģions ierosina VSIA „Autotransporta direkcija” deleģēt savu pārstāvi dalībai Vidzemes plānošanas reģiona Sabiedriskā transporta pakalpojumu komisijas sastāvā. Mūsuprāt, šāds risinājums ir visracionālākais, ņemot vērā visus iepriekšminētos argumentus.

10.04.2013

Notikumi

«Jūlijs 2024»
POTCPSSv
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031