Vidzemes kultūras programma

Biedrība 5 – atā!, pūtēju kvintets sadarbībā ar Lielvārdes mūzikas skolu īsteno Eiropas Savienības izglītības programmas ERASMUS + stratēģiskās partnerības projektu  „Improvizācija izglītībai” (franciski – Improviser pour apprendre). Projektā  divu gadu gaitā iecerēts izpētīt improvizēšanas pozitīvo ietekmi un izmantošanas iespējas izglītībā, kā arī izstrādāt ieteikumus improvizācijas apguvei gan pieaugušo tālākizglītības, gan arī bērnu izglītības programmās.

Laikā no 13. – 15. jūlijam Lielvārdē ar Vidzemes plānošanas reģiona un Valsts Kultūrkapitāla fonda finansiālu atbalstu tiek rīkotas improvizācijas un etno dienas, kurās plašam interesentu lokam tiek piedāvātas lekcijas un praktiskās nodarbības, kā arī koncerti un tautisko danču darbnīca. Nodarbībās piedalīsies arī ERASMUS + projekta partneri no Francijas un Somijas, un pasākums iecerēts kā ideju inkubators labāko improvizēšanas pieeju un pedagoģisko paņēmienu noskaidrošanai, kā arī tālākai attīstīšanai Eiropas līmenī.

Kā skaidro projekta vadītājs Latvijā - RPIVA lektors  Sandis Bārdiņš, tad improvizācija ir maz pētīts, taču, iespējams, ļoti efektīvs līdzeklis cilvēka t.s. augstāko domāšanas spēju attīstībā. Ja līdzšinējās skolu mācību programmas galvenokārt ir vērstas uz kreisās smadzeņu puslodes attīstību, tad improvizēšana veicina labās smadzeņu puslodes darbību. „Mūsdienīgas izglītības mērķis ir audzināt vispusīgi attīstītu personību. Praktiski tas nozīmē, ka cilvēkā būtu harmoniski jāattīsta abu smadzeņu pusložu darbība un sadarbība, kas nodrošinātu tādu augstāko domāšanas spēju kā zināšanu analīzes, radošas sintēzes un kritiskas izvērtēšanas pilnveidi. Muzikāla improvizācija pagaidām ir vēl izglītībā maz izmantots līdzeklis tēlainās domāšanas, intuīcijas un radošuma attīstīšanā. Turklāt, regulāri muzicējot dažādos sastāvos ar brīvi izvēlētu muzikālo materiālu, iespējams ne tikai atraisīt cilvēka radošo potenciālu, bet arī uzlabot viņa sadarbības un komunikācijas prasmes, kā arī celt pašapziņu. Tās ir vērtības, kas ir ļoti nepieciešamas nākotnes sabiedrībā, un kuras, iespējams, visvieglāk un efektīvāk var ieaudzināt cilvēkos tieši ar improvizācijas palīdzību.”

Februāra beigās Erasmus+ projekta ietvaros uz radošajām darbnīcām un pieredzes apmaiņā uz Īsalmi ciemos pie somu kolēģiem viesojās trīs Lielvārdes mūzikas skolas skolotāji un divi mūziķi no Latvijas. Savukārt oktobrī uz improvizācijas simpoziju Žuanjī (Joigny, Francija) dosies seši pārstāvji no Latvijas.

Projektu īsteno Žuanjī mūzikas skola (Conservatoire de Joigny) Francijā, Īsalmi mūzikas skola un pieaugušo izglītības centrs (Iisalmen kansalaisopisto) Somijā, kā arī biedrība „5 – atā!, pūtēju kvintets” un Lielvārdes mūzikas skola Latvijā. ERASMUS + stratēģisko partnerības projektu viens no uzdevumiem ir  sadarbība inovāciju veicināšanai un labas prakses apmaiņai.

Informācija par projektu:

 www.improplus.eu

Facebook: https://www.facebook.com/improplus

Relīzi 8.07.2015 sagatavoja:

ERASMUS+ partnerības projekta „Improviser pour apprendre” vadītājs Latvijā Sandis Bārdiņš (tālr. 29 101 641)

08.07.2015

Notikumi

«Jūlijs 2024»
POTCPSSv
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031